Forside 
 Om oss
Priser vises kun hvis du er innlogget

Butikkutvikling | Space Management | Din egen Nettbutikk (Kundes kunde løsning) | Sluttkundepakking | Produktkatalog | Support


Dagens situasjon

I dag er Emo landets eneste totalleverandør av kontor- og datarekvisita, papir og skolemateriell til norske bok- og papirhandlere, samt til kontorutstyrs-, data- og telebutikker.

Det finnes varer fra Emo på de fleste kontorer, og det er knapt et norsk hjem eller en norsk skole som ikke har blekk og toner til sine skrivere fra Emo. Svært mange har en skriveblokk eller en notisbok som er merket Emo.

Mer enn 85 prosent av bestillingene kommer inn elektronisk. For Emo er det et mål at kommunikasjonen med kundene skal være mest mulig strømlinjeformet, og den som bestiller elektronisk får fakturaen elektronisk.

I et marked der alle er opptatt av pris, gjelder det å sikre lønnsomhet både for kundene og for Emo. Da hjelper det godt at Emo er en stor kunde hos sine leverandører. Det gir som regel gode priser, til glede for både Emo og kundene.

De seksti lagermedarbeidere som arbeider i to skift, sørger for at kunden kan få varene på døren neste dag.  




Butikkutvikling

Skal du etablere ny butikk, eller en ny kjede? Skal dagens butikk gjøres om? Skal du øke fokus på noen produktgrupper, eller har du fått konkurranse i lokalmiljøet?

I en slik situasjon kan det være nyttig å ha noen å diskutere med. Hos Emo har vi kompetanse på hvordan butikker kan og bør se ut. Vi vet hvilke butikker som fungerer og hvilke som ikke får utnyttet sitt potensial. Det er ikke uvanlig at vi blir kontaktet av kunder som sier at det har blitt blinde for mulighetene i sin butikk. Emo kan da hjelpe til med en behovsanalyse og forslag til forbedringer. I forbindelse med nyetableringer, enten av enkeltbutikker eller kjeder, blir vi ofte invitert med i en tidlig fase for å bidra med vår kompetanse.

Ønsker du en uformell prat om dette? Klikk her

(til toppen)


Space Management

Dette er en metodikk som på norsk er kalt varestyring eller hylle-optimalisering. Dette tar sikte på å maksimere ditt salgspotensial og din fortjeneste ved å optimalisere bruken av hylleplassen i din butikk.

Emo benytter programvaren Space managment fra AC Nielsen til å kalkulere, simulere og lage forslag til hylleeksponeringer og sortiment. Før man starter må man se på hvilket fokus butikken har eller skal ha, samt legge inn historiske omsetningsdata fra butikken. Med utgangspunkt i dette kan man få forslag til hylleplassering, som man etterpå kan simulere og endre manuelt - hele tiden mens man ser hvordan dette vil påvirke bruttofortjenesten.

Er du interessert i mer informasjon om hva vi kan gjøre for deg? Ta kontakt med Emos Space Management ansvarlige her.

Vil du vite mer om Space Management så kan du laste ned vår brosjyre i pdf-format her.

(til toppen)


Din egen Nettbutikk (kundes kunde løsning)

Omsetningen på nettet øker, og har nå fått en vesentlig andel av omsetningen innen data- og kontorrekvisita. Dine kunder handler også på nettet, og de fleste forventer seg etter hvert at alle butikker kan tilby elektronisk handel på nettet.

Det å bygge sin egen nettbutikk krever kostnader og ressurser, det er uforutsigbart og det er vanskelig hvis man ikke kan det. Hva kan du om databaser, gigabites, integrasjon, ordreflyt, servere og oppetider?

Emo kan tilby en unik løsning som er tilpasset våre kunder. På samme måte som en leverandør av ferdighus setter opp villaer med forutsigbare kostnader, med kortere byggeperiode og med nøkkelen i døra, så får vi din netthandel på internett i løpet av kort tid. Noen kjennetegn ved din netthandel:

" Din butikks navn, profil og logo preger forsiden og designet
" Du velger selv din internettadresse (URL) - vi tar administrasjonen
" Hele Emos varekatalog er tilgjengelig
" Lister, søkefelter og navigasjon like enkelt som i Emo netthandel
" Kompabilitetslister for datarekvisita
" Tilgang til Emos lagerbeholdninger
" Systemet kalkulerer enkelt dine utsalgspriser, basert på dine innkjøpspriser
" Mulighet for innleggelse av kampanjeprodukter
" Mulighet for innleggelse av produkter som ikke er i Emos sortiment
" Alle ordrer går direkte til Emo, du kan følge med online
" Emo plukker, pakker og sender varene direkte til kunden (eller til deg), mens faktura går til deg
" Sporing av ordre sendt med Bring
" Du fakturerer kunden
" Emo tar alt ansvar for netthandelen, bl.a. ajourhold av varer, drift, backup, vedlikehold etc.
" Installasjonstid, etter avtale


Vil du ha mer informasjon om "Din egen netthandel" tar du kontakt med din kontaktperson hos oss.

(til toppen)

Utsendelse av e-dm

Emo kan nå tilby en ny løsning som gjenspeiler din profil på e-dmer. Løsningen er tett knyttet opp til din nettbutikk. På en enkel måte kan du få frem dine fokusprodukter eller dine tilbud via e-dm.

E-dm løsningen:
- Enkelt å produsere egne nyhetsbrev med tilpassede maler
- Personalisert budskapet gjennom kampanjer, nyheter, sesongvarer m.m
- Benytt responsrapportering til å styre aktivitetene
- Du kan se hvem som åpner og hvem som leser nyhetsbrevet
- Du sparer mye tid!

Vil du ha mer informasjon om løsningen tar du kontakt med din kontaktperson hos oss.

(til toppen)


Sluttkundepakking

Ønsker du en sikker, rask og effektiv leveranse av varer direkte til dine kunder? Emo kan tilby sine forhandlerkunder tjenesten Sluttkundepakking. Dette er en svært populær tjeneste, og flere og flere finner ut at dette er lønnsomt og arbeidsbesparende.

I praksis betyr det at du som forhandler "sluttkundemerker" dine ordrer til Emo med navn og adresse til den som skal ha varene. I stedet for at Emo sender disse varene til deg, sammen med masse andre varer, at du må gjøre varemottak, kontrollere og pakke på nytt, så sender vi varene direkte til sluttkunde. Vi pakker varene og sender dette med en gang vi mottar ordren fra deg. Pakkseddel med bestillingen og antall legges ved. Så sender vi deg faktura på disse varene, og du selv er ansvarlig for viderefakturering av kunden.

På denne måten spares våre kunder for masse administrativt arbeid, samtidig som dine kunder får hurtigere levering. Ta kontakt med Kundeservice for mer informasjon om priser og rutiner for denne tjenesten, eller hvis du ønsker at vi skal registrere deg som ny bruker av tjenesten.

(til toppen)


Emos varekatalog

Hadde Emos varekatalog vært en bok hadde den vært på bestselgerlisten!

Emos årlige produktkatalog har gjennom en årrekke vært et sentralt oppslagsverk i bransjen. Vi har et årlig opplag på ca 30.000 eksemplarer og katalogen brukes flittig av butikkansatte, både ved bestilling og ikke minst i sin daglige kundebehandling.

Katalogen er inndelt på en lettfattelig og brukervennlig måte, og inneholder alt du trenger av produktinformasjon og bilder. Katalogen er laget på en slik måte at våre kunder kan sende den ut sluttkunden.

Ønsker du et eksemplar av katalogen kontakt kundeservice@emo.no

(til toppen)

Support

Er det noen du lurer på, får du spørsmål fra dine kunder som du ikke kan besvare eller trenger du rettledning i valg av produkter? Uansett, vår kompetente stab av kundebehandlere er klar til å hjelpe deg. Vi kan kontaktes på telefon hvis det haster eller du kan sende oss en e-post på kundeservice@emo.no.

Gjelder din henvendelse support av mer teknisk art bør du ta direkte kontakt med produsenten av varen.